Dan Barna: „Trebuie să găsim o modalitate prin care România să înceteze să fie cimitirul de mașini al Europei!”

Măsurile ce trebuie adoptate în vederea descurajării cetățenilor în a-și mai achiziționa autoturisme vechi stârnesc divergențe în interiorul Guvernului. În vreme ce prim-ministrul Florin Cîțu s-a declarat împotriva introducerii unei taxe de mediu, vicepremierul Dan Barna susține că aceasta ar putea fi o soluție pentru realizarea reformei asumate în Planul Național de Redresare și Reziliență.

În opinia lui Dan Barna, pe lângă variante de stimulare a achiziției de autoturisme noi, cum sunt programele „Rabla” și „Rabla Plus”, trebuie avute în vedere și măsuri de descurajare, cum ar fi taxarea sau îngreunarea procesului de înscriere a autoturismelor vechi.

„O să analizăm și din perspectiva deciziilor CCR prin care să evităm discriminarea. Trebuie să găsim o modalitate prin care România să înceteze să fie cimitirul de mașini al Europei. Lucrurile s-au mai îmbunătățit, dar suntem în continuare o destinație pentru țările vestice care își înlocuiesc parcul de mașini trimițând vechiturile în România și Bulgaria.

Cumpărarea de rable poluante nu mai poate fi susținută. Programul „Rabla” sunt un sprijin pentru a cumpăra mașini noi. Descurajarea se poate face pecuniar sau prin proceduri mai complicate”, a declarat Dan Barna.

În Planul Național de Redresare și Reziliență, transmis Comisiei Europene, România și-a asumat implementarea unor principii de taxare ecologică, descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani, creșterea valorii schemelor de casare pentru vehiculele poluante, stimulente fiscale prelungite pentru vehiculele cu emisii zero și modificarea politicilor de tarifare a drumurilor de la o abordare bazată pe tonaj la o abordare bazată pe distanță.

Sursa știre: mainnews.ro

Sursa foto: Facebook-Dan Barna

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular