Nicușor Dan a făcut bilanțul la un an de la alegeri: „Mare parte din activitatea mea a fost de a scoate această instituție din datorii”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan a vorbit, astăzi, la Hotnews.ro despre provocările din primele sale 11 luni de mandat la PMB. Edilul a trecut în revistă problemele din fiecare domeniu, de la termoficare, la companiile municipale sau transportul public, dar și situația marilor proiecte de infrastructură din București. Nicușor Dan a subliniat că realizările primului său an ca edil general nu sunt cum și-ar fi dorit, din cauza datoriilor cu care a preluat primăria.

Anul ăsta a fost, asta a trebuit să fac. Am preluat un oraș în faliment, în sensul că nu ai bani să plătești cheltuieli curente. Am preluat primăria cu trei miliarde datorii. Am reușit să deblochez investițiile. (…) toate șantierele mari care au fost începute, acum se lucrează la ele, menționez șantierul de la stațiile de epurare Glina, dacă nu-l terminăm până în 2023, trebuie să dăm toți banii europeni înapoi. (…) Mare parte din activitatea mea a fost de a stabiliza această instituție, de a o scoate din datorii.

Prima temă importantă despre care a vorbit edilul este legată de proiectele de la Pasajul Doamna Ghica și prelungirea Ghencea. Edilul a menționat că a reușit să deblocheze toate șantierele, iar la Pasajul Doamna Ghica a reușit să asfalteze la suprafață pentru a face pe aproape toate arterele două benzi pe sens.

Am deblocat șantierele care erau blocate. Din fericire, după ce oamenii din cartier au stat luni de zile circuland pe o singură bandă și aia toată spartă, am reușit să o facem la suprafață, asta e situația la Doamna Ghica. Vă spun de ce a durat 9 luni să facem asta, până în aprilie am avut conturile blocate, nu am putut face nimic, din momentul ăla, am reușit să mobilizăm trustul de clădiri metropolitane, am preluat această companie la minus 40 milioane, am reușit să alocăm bani.

În ceea ce privește proiectul din Prelungirea Ghencea, edilul a promis că întreaga lucrare cu tot cu parcare, dar fără tramvai va fi gata în vara anului 2023.

În Prelungirea Ghencea chiar săptămâna asta am început, avem și banii și de acum se lucrează în continuu. Avem bani de la noi, de la Sector 6 și săptămâna trecută am primit și un credit de 35 mil pentru asta. Momentan fără tramvai, dar rămâne locul liber să punem când avem bani. Eu cred că în vara lui 2023 lucrarea va fi gata cu tot cu parcare.

Întrebat de ce se întâmplă cu transportul public, Nicușor Dan a acuzat că Bucureștiul se află într-un cerc vicios de mai bine de 10-15 ani.

Noi suntem într-un cerc vicios de cel puțin 10-15 ani. transportul public nu funcționează pentru că avem mașini pe prima bandă, avem mașini pe prima bandă pentru că nu avem încrederea transportului public.

Tot în cadrul emisiunii, edilul a spus că primele tramvaie vor ajunge în Capitală în vara anului 2022, ia rpână la final de 2023 vor ajunge în București și cele 100 de autobuze electrice promise.

Transportul public, am semnat acel contract pentru 100 de tramvaie, primul o să vină în vara anului viitor, un tramvai costă sub 2 milioane de euro, în mare parte bani europeni. Pe tramvaie avem cel mai mare deficit. După ce Astra Arad primește prima tranșă din contract, poate să solicite majorarea contractului și o să fie o decizie CGMB care probabil o să-i dea această majorare, care din punct de vedere moral e corect. Autobuze electrice au fost două licitații eșuate, până la final de 2022 avem primele autobuze și până la final de 2023 o să avem 100 de autobuze electrice.

Primarul a spus că încurajează bucureștenii să folosească mijloacele de transport în comun, în special pe bază de abonamente.

Am reușit să avem contract de delegare pe 10 ani cu STB și cei 3 operatori din Ilfov și am făcut acea corelare cu metroul. Vrem să încurajăm abonamentele, avem o ofertă foarte bună, 1200 lei este un abonament pe un an cu care poți să folosești orice metrou, tramvai autobuz în orice zi. S-au făcut pași înainte pe respectarea orarelor. Nu putem să avem acum un orar respectat, dar vrem ca autobuzele să plece de la capăt de linie în momentul în care ADI stabilește. Este o sancțiune de la ADI către STB și de la STB către șoferi pentru cei care nu pleacă la timp de la capăt de linie.

Întrebat de cum va fi această iarnă pentru bucureșteni, Nicușor Dan a promis că va fi puțin mai bine decât iarna trecută. Acesta a menționat și micile realizări din domeniul de termoficare pe care a reușit să le facă în aceste 11 luni.

Aproximativ 15 km au fost schimbați în această vară, sunt cam 8 pe care i-a făcut termoenergetică. Pe zona de termoficare, am semnat acel contract cu Comisia pe 210 km, acum nu am pornit licitația că am vrut să facem un test pe această licitație de 40 km care se va atribui în 1-2 zile. Vrem să vedem ce putem să îmbunătățim după licitația asta pe 40 km și după să o lansăm pe cea de 210 km. La finalul anului acestuia vom fi pe o situație financiară corectă pe partea de modificare. Scoțând Elcenul din insolvență o să putem să cumpărăm și noi centrale. La iarnă o să fie puțin mai bine decât iarna trecută, mi-aș dori mai mult pt bucureșteni, dar asta s-a putut face acum.

Nicușor Dan susține că a reușit să pornească toate proceduriile de desființare a 14 companii municipale. Edilul susține că odată cu aceste companii au fost disponibilizați aproximativ 2700 de angajați care lucrau acolo, fapt care a generat o economie de 270 de milioane lei.

Companii municipale, există patru companii pe care le-am păstrat provizoriu: Iluminat Public, Managementul traficului, Eco Igienizare și Compania Imobiliară. Mai sunt companiile Termoenergetica, STB, Elcen și Trustul de Clădiri Metropolitane. Au mai rămas 16 pentru care am făcut toate procedurile pentru a închide 14. E complicat că vrem să păstrăm și bunurile cumpărate de companii. Sunt niște tehnicalități pentru a nu pierde bunurile. Cele 14 companii, 2700 de oameni disponibilizați. Dacă înmulțim 2700 cu 100 de mii de lei, ajungem la 270 de milioane economie cu desființarea.

Planurile Urbanistice Zonale din cinci sectoare din Capitală au fost suspendate pe o perioadă de un an în februarie 2021. Dacă aceste PUZ-uri nu ar fi fost suspendate, s-ar fi permis transformarea multor spații verzi în cartiere cu blocuri și s-ar fi construit peste măsură în cartierele existente. Nicușor Dan a spus că ar fi un dezastru ca pe 1 martie 2022 să reintre în vigoare. Edilul susține că dacă prefectul atacă în instanță cele cinci PUZ-uri de Secotr, acestea vor fi suspendate de drept. Aceasta ar fi soluția firească, spune edilul.

După evitarea falimentului, asta a fost decizia cea mai importantă pe care am luat-o. (…) A fost o decizie în 26 feb 2021. Au urmat procese în instanță, am câștigat toate aceste litigii. Prin suspendare m-am obligat să vin cu două rapoarte, unul juridic și unul pe urbanism și în paralel sun litigii în instanță pentru anularea celor cinci PUZ-uri de Sector. Opinia și juridică și urbanistică este că ele nu mai pot fi salvate. Problemele sunt structurale, există cartiere întregi în care se construia prea mult.  Eu cred că ar fi un dezastru ca pe 1 martie 2022 să reintre în vigoare. Prima posibilitate este ca prefectul să le atace în instanță li atunci se suspendă de drept, am identificat noi 23 de nelegalități la PUZ-uri. Prefectul și Inspectoratul de Stat au primit obiectele de nelegalitate de acum două luni.

Sursa știre: buletin.de

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular