ION RĂDOI : „Nici o staţie, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizaţie ISU”

Cel puțin opt stații de metrou, deschise în perioada 2008-2019 fără autorizație de securitate la incendiu.

Informația figurează pe site-ul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii” București Ilfov. Instituția prezintă pe site situația autorizațiilor de securitate la incendiu emise în perioada 2006, iunie-2020. Pe aceasta nu se regăsește niciuna dintre stațiile de metrou Anghel Saligny, Nicolae Teclu, 1 Decembrie 1918, Nicolae Grigorescu 2 (deschise în 2008), Bazilescu și Jiului (2011), Străulești și Laminorului (2017). Pentru perioada menționată, singura autorizație, cu conexiune legată de metrou, a fost cea pentru terminalul multimodal Străulești.

Ion Rădoi: „Nici măcar stațiile nu au autorizație!”

Contactat recent de „Club Feroviar”, liderul sindicatului de la metrou, Ion Rădoi, a spus că, într-adevăr, spațiile nu au autorizare, ci doar aviz PSI (a nu se confunda cele două documente). Însă, cum să aibă așa ceva când nici măcar unele stațiile de metrou nu au așa ceva, spune el.

În urmă cu cinci ani, ProTV arăta că nici o stație de metrou din București nu are autorizație PSI. Deși HG care se vrea acum modificată cere acest lucru.

„Nici o staţie, tunel sau depou de la Metrou nu are autorizaţie ISU, pentru protecţia la incendiu. Asta deşi legea îi obligă pe administratorii Metrorex să ceară şi să obţină aceste avize pentru toate construcţiile făcute după anul 1998”.

Peste șase sute de mii de călători circulă zilnic cu transportul din subteran, iar în ultimul an au fost mai multe incendii sau alerte. Neregulile sunt aceleaşi de ani de zile şi, deşi mai multe instituţii le-au reclamat, nu au fost remediate nici acum.

Cele mai recente incendii de la metrou s-au produs luna trecută. Reprezentanţii ISU susţin că NICIUNA dintre construcţiile civile subterane (staţii de metrou, depouri, tuneluri de circulaţie) nu are emisă autorizaţie de securitate la incendiu.

Legea e şchioapă şi obligă compania de transport să ia aviz doar pentru construcţiile făcute după anul 1998. Dar chiar şi aşa, nici măcar cele 10 staţii inaugurate după 1998 nu au autorizaţie ISU şi, teoretic nu ar trebui să funcţioneze”, arăta la acel moment ProTV.

Problema PSI, „anticipată” de inspectorii ministrului

Subiectul autorizațiilor a apărut și într-un raport al Corpului de Control făcut public recent.

„Toate spațiile comerciale construite după 2010 nu au aviz ISU. Unele îngreunează accesul la hidranți, altele aglomerează căi de evacuare în caz de urgență. Nici măcar nu e prima dată când se constată aceste deficiențe, dar ele nu au fost remediate” se arăta în raportul corpului de control.”

Sursa știre: CLUB FEROVIAR

Sursa foto: Facebook

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular