„Autostrada Ford” – S-au ridicat piesele de tablier a Podului de peste Olt

Pasionații de infrastructură au postat luni imagini cu montarea tablierului metalic la Podul peste Olt, construit de Dorinel Umbrărescu pe tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești (“Autostrada Ford”).  Acest pod ar urma să preia mare parte din traficul generat de tranzitarea oraşului Slatina.

Potrivit pasionaților de infrastructură, macaraua verde pe care au botezat-o Hulk a intrat în acțiune și a ridicat piesele de tablier în weekend.

„Tablierul din aval e gata, au scos paleea. Cel pus sâmbătă, încă nu e centrat și înseamnă că nu s-au apucat de sudat spre Slatina. Oricum, foarte cu talent s-au mișcat macaragiul lui Deme și sudorii care au montat tablierele, bravo lor”, comentează un pasionat de infrastructură imaginile video postate pe forumul PeUndeMerg, al Asociației Pro Infrastructură (API).

Și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat duminică imagini de pe șantierul tronsonul 2 al DX12, de la operațiunea de montare a tablierului.

Raport de progres al podului peste Olt de pe Drumul Expres Craiova-Pitești.

– au fost montate toate grinzile de beton,

– au fost montate toate tablierele metalice,

– se execută lucrări de montare a elementelor prefabricate,

– se execută lucrări la placa de suprabetonare.

Podul în câteva cifre:

– 1.720 de metri lungime totală,

– 38 de deschideri

– 304 grinzi de beton,

– lungimea unei grinzi de beton este de 40 de metri,

– greutatea unei grinzi este de 82 de tone,

– 3 deschideri cu suprastructură din tablier metalic,

– greutatea tablierului de pe deschiderea centrală, pe o cale, depășește 175 de tone,

– greutatea totală a ansamblului, macara+tablier metalic, depășește 1000 de tone.

Grinzile de beton și prefabricatele au fost realizate în totalitate în fabrica de grinzi, amplasată în organizarea de șantier a constructorului, au spus reprezentanții CNAIR.

Podul peste Olt este construit la kilometrul 44,51 al Drumului Expres Craiova – Pitești, cunoscut ca „Autostrada Ford”. La finalul lucrărilor, acesta va avea o lungime de circa 1,7 kilometri, potrivit datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Lotul 2 (21,35 km) – Varianta de ocolire SLATINA – se întinde intre km 36+200– km 57+550. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Sursa știre: economica.net

Sursa foto: economica.net

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular