Contractul pentru Magistrala 6 a fost contestat de două firme private

Companiile Esta Construction și FCC Construccion au depus luni contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), după ce Metrorex i-a desemnat pe turcii de la Alarko câștigători ai licitației pentru construirea secțiunii 1 Mai – Tokyo/Băneasa a Magistralei 6 de metrou.

Metroul de Băneasa: Două contestații la licitația pentru lotul 1 al Magistralei 6

Metrorex a stabilit pe 15 iulie câștigătorul licitației pentru secțiunea 1 Mai – Tokyo /Băneasa din Magistrala 6 de metrou, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Oferta câștigătoare este cea a asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S, anunța atunci Club Feroviar. Turcii de la Alarko construiesc loturile 1 și 2 din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud).

Amintim că 10 candidaţi s-au înscris inițial la licitaţia pentru „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo”.

Din cei 10 candidați, până la termenul limită de 2 decembrie 2020,  patru candidați selectați au depus în SEAP oferte:

3. Asocierea Esta Construction LLC – Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. (Rusia – Turcia)

4. Asocierea FCC – Gülermak J.V. (Spania – Turcia)

Metrorex a publicat pe 15 martie 2019 anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei iar durata acestuia este de patru ani.

Contractul pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo include lucrări de proiectare şi execuţie staţii şi tuneluri: Galerie la staţia 1 Mai existentă, Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația şi galeria Tokyo şi Tunel 1 Mai – Tokyo.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preţ, cea mai importantă componentă fiind cea tehnică, cu o pondere de 60%, iar cea financiară va avea o pondere de 40%.

Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’ Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor. Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Sursa știre: economica.net

Sursa foto: Facebook-B365.ro

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular