Primăria Capitalei va face un audit pentru mandatul Gabrielei Firea pentru care s-ar putea plăti 4 milioane de lei!

Primăria Capitalei va face un audit pentru care ar putea plăti 4 milioane de lei, pentru activitatea pe care a avut-o fosta administrație, condusă de Gabriela Firea. Consilierii generali au aprobat, marți, prestarea unor servicii în acest sens, pentru perioada 01.01.2017–31.12.2020.

Pentru fiecare an auditat, Primăria Capitalei ar urma să plătească un milion de lei.

Auditul a fost aprobat de către Consiliul General al Municipiului București în ședința de marți.

„Municipiul București va contracta servicii conexe în baza Standardelor Internaționale de Servicii Conexe ISRS 4400, cu privire la analizarea modului în care au fost utilizate resursele financiare, precum și cu privire la eficiența utlilizarii resurselor umane pentru perioada 01.01.2017 – 31.12.2020 de către aparatul de specialitate și entitățile din subordinea Primarului General al Municipiului București, precum și de către entitățile din subordinea Consiliului General al Municipiului București”, se arată în proiectul de hotărâre votat marți.

Audit la Primăria Capitalei: care vor fi principalele obiective urmărite:

Potrivit documentului, acestea vor fi principalele obiective care vor fi urmărite de către auditor:

– Modul de aducere la îndeplinire a recomandărilor și a măsurilor constatate prin actele de control precedente încheiate de către organele abilitate, inclusiv de către Direcția de Audit Public Intern din aparatul de specialitate, în perioada auditată;

–  Analizarea datelor din activul și pasivul bilanțului din punct de vedere al realitatii, legalității și conformității cu normele legale în vigoare;

–  Analizarea cheltuielilor înregistrate în perioada auditată (inclusiv cele angajate în perioade precedente dar derulate în perioada auditată).

–  Verificarea legalității documentelor care stau la baza efectuării cheltuielilor. Cheltuielile vor fi verificate prin procedee de eșantionare specifice activității de audit. Firmele de audit vor stabili pragul de semnificație.

–  Execuția bugetului de venituri și cheltuieli pentru perioada analizată: analiza modului în care au fost identificate și fundamentate sumele prevăzute în Bugetul de Venituri și Cheltuieli, analiza veniturilor și încadrarii cheltuielilor efectuate în limita creditelor bugetare aprobate pentru activitatea proprie  ainstitutiei

–  Modul de respectare a prevederilor legale cu privire la inventarierea anuală a patrimoniului .

–  Aplicarea corectă a procedurilor de achiziție publică – se vor verifia urmatoarele aspecte : (i) dacă există proceduri proprii de achiziție publică, )dacă achizițiile au la baza referate de necesitate și documente legale deachizitie, (iii) dacă au fast achiziționate la prețul de piață și dacă au viza de control financiar preventiv.

– Verificarea modului de constituire a veniturilor obținute. Firmele de audit vorvstabili pragul de semnificație.

– Analizarea eficienței utilizării resurselor umane (grad de ocupare pe fiecare post dar și organizațional), dacă se impune diminuarea respectiv creșterea resurselor umane pentru fiecare direcție/serviciu din structura aparatului de specialitate, respectiv din structura organizatorică;

– Evaluarea sistemului informatic la nivelul aparatului de specialitate (sistem demanagement, soft de contabilitate integral în sistemul de management, registratură electronică, alte sisteme informatice existente și operaționale etc.);

– Verificarea respectării procedurilor legale la emiterea certificatelor de urbanismsi a autorizațiilor de construire.

Pentru fiecare an auditat, Municipalitatea ar urma să plătească un milion de lei

„Se împuternicește Primarul General să stabilească calendarul acțiunilor de audit pe direcții/servicii din aparatul de specialitate și instituții subordonate, în limitele bugetului propriu al Municipiului București, valoarea maximă în vedere aducerii la îndeplinirea serviciilor contractate este de 1.000.000 RON (un milion lei) pentru perioada 01.01.2017 -31.12.2017”, se arată ăn referatul de specialitate al documentului.

Potrivit proiectului, termenul de finalizare a auditului este de un an de la data aprobării lui.

„În cazul în care se vor aplica dispozițiile Art. 1 alin. 7 de mai sus și se va continua cu analizarea perioadei 01.01.2018 – 31.12.2018, 01.01.2019 – 31.12.2019 și 01.01.2020 – 31.12.2020, bugetul maxim va fi același, de 1.000.000 RON (un milion lei) pentru fiecare an care va fi supus analizei. Termenul de aducere la îndeplinire este de 1 (un) an calendaristic, începand cu dată adoptării prezenței hotărâri”.

Sursa știre: gandul.ro

Sursa foto: Facebook-Primăria Municipiului București

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular